• Professionelt udstyr ● Fragtfrit ved køb for over 500 kr. ● 1-3 dages levering ● Få 6 hvidvinsglas ved køb for mindst 350,-

Salgs- og leveringsbetingelser

Disse forretningsbetingelser gælder i forbindelse med forbrugerkøb af varer på Chefsworld.dk

Generelle oplysninger

Chefs World ejes og drives af

Hørkram Foodservice A/S
Chefs World
Centervej 1
4180 Sorø 

Henvendelse vedrørende ordrer: 
Telefon: 77 77 92 00

 E-mail: kundeservice@chefsworld.dk

 

Betaling

Alle priser hos Chefs World er dagspriser, angivet i danske kroner og inkl. moms samt alle danske afgifter, told mv. 

Hos Chefs World kan betaling ske med betalingskort. Der kan betales med følgende kort: 

• Dankort
• VISA/Dankort
• VISA/VISA Electron
• Mastercard
• Maestro

Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort.

Der kan ligeledes betales med Mobile Pay.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Chefs World. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Levering

Levering sker kun inden for Danmarks grænser og ikke til Færøerne eller Grønland. 

Vi bestræber os på at din bestilling leveres 1-2 hverdage efter, at Chefs World har modtaget ordren. Kan ordren ikke leveres inden for 5 hverdage, vil du modtage en e-mail  Din ordre sendes samlet, når den er komplet.

Fragtpriser:

Leveringssted: 

0-500 kr.

Over 500 kr.

 Levering til pakkeshop: 

39 kr.

0 kr.

 Levering til privatadresse: 

59 kr.

0 kr.


Chefs World kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS eller for forhold, der er udenfor Chefs World indflydelse, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand m.m., medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)      har modtaget din vare

b)      får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)      får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Ønsker du at fortryde købet, skal dette meddeles Chefs World skriftligt indenfor 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen, og varerne skal tilbageleveres til Chefs World senest 14 dage efter, meddelelse om fortrydelse er afgivet. Fortrydelsesretten kan således ikke udnyttes ved blot at afvise modtagelse af varen.

Udnyttelse af fortrydelsesretten kan ske ved indenfor 14 dage at sende en meddelelse til vores adresse eller vores e-mail adresse:

Hørkram Foodservice A/S
Chefs World
Tangagervej 1, Port 71
4180 Sorø
kundeservice@chefsworld.dk

Meddelelsen skal være en utvetydig erklæring om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan vælge at vedlægge/vedhæfte vores returformular i udfyldt stand, men det er ikke et krav. Du skal dog altid vedlægge/vedhæfte en kopi af din faktura.

Varerne kan enten returneres sammen med meddelelsen om udnyttelse af fortrydelsesretten eller særskilt senest 14 dage senere. Alle varer købt på Chefs World kan sendes til vores ovennævnte adresse.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem retur. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer, hvis du sender varerne til os.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varerne. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Udgifterne til returnering vil afhænge af den specifikke vare. Du opfordres derfor til at orientere dig om priser hos forskellige fragtudbydere.

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, inklusiv eventuelle leveringsomkostninger, men med fradrag af eventuel værdiforringelse, hurtigst muligt og senest 14 dage efter vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse af købet. Ved værdiforringelse forstås den eventuelle forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Det er altid en forudsætning for tilbagebetaling, at varen faktisk er modtaget retur, eller at du har dokumenteret, at varen faktisk er returneret.

Tilbagebetalingsbeløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du for eksempel betalt med betalingskort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

 

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

 

Når du handler på Chefs World har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Hørkram Foodservice A/S
Chefs World
Tangagervej 1, Port 71
4180 Sorø
kundeservice@chefsworld.dk

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

 

Brug gerne vores RMA skema her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

  

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Du kan læse vores persondatapolitik her

 

Cookies
ChefsWorld.dk anvender cookies til at indsamle oplysninger.

Læs mere om cookies på ChefsWorld.dk her.

 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over en vare købt hos os, kan du indgive en klage til:

 

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Toldboden 2

8800 Viborg

 

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

 

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klagen indgives via http://ec.europa.eu/odr.

 

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse: online@chefsworld.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges